8D ve İleri Problem Analiz – Çözme Yöntemleri Eğitimi
Katılımcı Profili: İşletmelerde tüm operasyonel faaliyetlerde yer alan Tasarım, Tedarik Zinciri, Ürün ve Üretim Yönetimi, Kalite, Satış ve Satış Sonrası hizmetler – Servis çalışanları.
Kaizen ve Geliştirme faaliyetlerinde görev alan tüm teknik çalışanlar, Kalite ve Üretim proseslerinin sürdürülmesinde görev alan her kademe yöneticiler, mühendisler, ilk, orta ve ara kademe çalışanlar.
İçerik
- D0 – Problem çözümüne giriş,
- Acil Eylem yaklaşımı
- Temel İstatistik kuralları (Pareto analizi, Histogram vb.)
- Ürün ve Üretim Kontrolü
- Acil Düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirmesi
- D1 – Problem Çözme Ekipleri
- D2 – Problem tanımlaması, Altyapı gereklilikleri
- D3 – Acil Aksiyon Planlaması ve Uygulama
- D4 – Kök neden Analizi ve diğer yardımcı yöntemler (5 WHY, Neden neden analizi, beyin fırtınası, balık kılçığı diyagramı, Neden-Sonuç analizi vb.)
- D5 – Düzeltici Faaliyet Planlama (Kalıcı çözüm geliştirme)
- D6 Düzeltici Faaliyetlerin Uygulanması ve Raporlama fazı
- Aksiyon doğrulama
- D7 – Problem Tekrar ortaya çıkmasının Önlenmesi
- D8 – Takip, Tanıma, Ödüllendirme ve kapatma
Süre: 1 Gün (Kuruluş süreç yapısı ve Süreç çeşitliliğine göre değişiklik gösterebilir)